استاد صادق هدایت...

استاد صادق هدایت...

تنها مرگ است که دروغ نمی گوید .

نزد بهترین و قشنگ ترین و باهوش ترین انسان, همیشه نقص دیده می شود .

حق به جانب آنهایی است که می گویند بهشت و دوزخ در خود اشخاص است .

چقدر هولناک است وقتی که مرگ آدم را نمی خواهد و پس می زند .

آنها به من می خندند ، نمی دانند که من بیشتر به آنها می خندم .

کسانی که دست از جان شسته اند و از همه چیز سر خورده اند ، تنها آنان می توانند کارهای بزرگ انجام دهند .

برای من بزرگترین معجزه همین است که من وجود دارم .

اگر بشر دست از کشتن حیوانات بردارد ، آدم هم نخواهد کشت .

انسان نه فقط احمق ترین حیوانات است ، بلکه درنده ترین و شریر ترین آنهاست

تا ممکن است باید افکار خودم را برای خودم نگه دارم 

و اگر حالا تصمیم گرفته ام که بنویسم ، فقط برای

اینست که خوم را به سایه ام معرفی کنم .

خوب بود می توانستم کاسه سر خودم را باز کنم و همه این

توده نرم و خاکستری پیچ پیچ کله خودم را در آورده بیندازم دور ، بیندازم جلو سگ .

در زندگی زخم هایی هست كه مثل خوره روح را آهسته

در انزوا می خورد و می تراشد .

از روشنایی خوشم نمی یاد ، جلو آفتاب همه چیز

لوس و معمولی میشه . 

زر پرستی و شکم پروری همه احساسات

عالیه انسان را خفه می کند .

آنها به من می خندند ، نمی دانند كه من بیشتر به آنها می خندم .

مرگ ، همه هستی ها را به یك چشم نگریسته و سرنوشت

آنها را یكسان می كند ، نه توانگر می شناسد و نه گدا

"حیوانات بر ما برتری دارند زیرا كه انسان

محتاج وجود آنهاست در صورتیكه

آنها احتیاجی به ما ندارند ."

انسان خودش از مرگ می ترسد ، ولی سبب

مرگ دیگران را فراهم می آورد.

این سرنوشت است كه فرمانروایی دارد ، ولی در همین حالا

این من هستم كه سرنوشت خودم را درست كرده ام .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:استاد صادق هدایت, ] [ 18:14 ] [ نازگل ]
[ ]